חללי עבודה משותפים

25/09/2019

העולם הולך ומשתנה במהירות הג'יגה. הטכנולוגיה המתקדמת, הרשתות הקהילתיות ושיתוף המידע הם מן המאפיינים הבולטים ביותר של תקופתנו. מגמות ושינויים אלו חודרים גם לשוק העבודה ומחוללים מהפכה של ממש בתחום הנדל"ן העסקי, כאשר אולי הביטוי הפופולרי ביותר שלהם הוא חללי העבודה המשותפים.

חללי עבודה משותפים הם מתחם משרדים גדול הכולל עסקים רבים, בהם כל עסק שוכר חלק מהמתחם (חדר/עמדה) ואת הזכות להשתמש בחללים המשותפים, כמו אולם הכניסה, טרקלין עסקים, חדרי ישיבות, פטיו, מטבח מאובזר ועוד.
חללים אלה מציעים לרוב סביבת עבודה טרנדית, מעוצבת ומרוהטת. כך שהשוכר מקבל משרד מדוגם עם כל הפסיליטיז וכל זאת ללא הצורך לשכור שטח גדול.

יתרונות

  1. חסכון בכאב ראש – בשכירת משרד אתה נדרש לשלם ארנונה, חשמל, מים, ביטוח, שכר דירה, ניקיון, ריהוט, פחת ועוד הוצאות שונות. בחללי העבודה המשותפים משלמים לגורם אחד המרכז את הנושא מולכם. כמו כן, ההתחייבויות הרגילות המוטלות על שוכר משרד אינן חלות בחלל המשותף.
  2. יתרון לגודל – עסקים קטנים בצמיחה, או בעלי מקצועות חופשיים, הכוללים מספר קטן מאוד של עובדים יכולים לשלם סכום נמוך יותר מאשר בשכירות של משרד מלא, שיפוצו ותחזוקתו.
  3. נטוורקינג – במסגרת הפעילות היומיומית בחללי העבודה המשותפים מכירים את העסקים הנוספים הפועלים במתחם. במסגרת היכרות זו צצות הזדמנויות עסקיות חדשות ושיתופי פעולה עסקיים.
  4. שיתוף מידע וידע – במתחם אחד לעתים עובדים בעלי עסקים מתחומים קרובים. מעת לעת הם יכולים להתייעץ זה עם זה, לקבל רעיונות חדשים ולהפרות אחד את השני באופן הדדי.

חסרונות

  1. חוסר פרטיות ומקום – בהשכרת עמדה בחלל פתוח דיסקרטיות איננה מנת חלקך, כמו כן, יש מקום מוגבל לאחסון חומרים פיסיים כגון טפסים, הזמנות, ציוד וכו'.
  2. חלוקת זמנים – במשרדך הינך חופשי ללכת לחדר הישיבות או הפגישות, אך במתחם משותף עליך לתאם מראש. כך שהלו"ז איננו גמיש, ישנם אילוצים שיש להתכוונן לפיהם. 
  3. מחיר – העלות למקום עבודה איננו זול ויכול להגיע עד ל- 2,000 ₪ למקום עבודה.

למי זה מתאים?

עסקים קטנים המעוניינים להימנע מהוצאות גבוהות שהם אינם יכולים לעמוד בהם, כמו כן, בעלי מקצועות חופשיים, פרילאנסרים, חברות סטארט-אפ ויזמיות.

האם זהו טרנד חולף?

בשנים האחרונות ישנה צמיחה אדירה של חללי העבודה המשותפים, החל מחברות ענק כגון WEWORK, ועד למיזמים קטנים פרטיים. מעריכים כי כיום יש בישראל לבדה כ- 250,000 מ"ר של מתחמי עבודה משותפים, כ- 200 חללים, מתוכם 80 בתל אביב לבדה.

נראה כי זוהי מגמה שרק הולכת וגדלה והיא חלק אינטגרלי ממגמות הגלובליזציה של המאה ה-21.

מאמרי נדל"ן נוספים

שוק המשרדים בעידן פוסט קורונה

בחודשים האחרונים, הודות לירידה החדה בתחלואה, המשק חוזר לפעילות מלאה וניתן להבחין בבירור ששוק המשרדים מתאושש מתרדמת הקורונה.
קרא עוד

הסדר תשלומי שכירות בעידן הקורונה: טוב לשני הצדדים

שוכרים שהם בעלי עסקים קטנים ובינוניים נמצאים במשבר תזרימי ועסקי נוכח מגפת הקורונה. הסדר לפריסה או לדחייה של תשלומים יכולה לסייע בטווח הארוך גם למשכיר
קרא עוד

5 טיפים לחסכון בעלויות השכירות

כבעלי עסקים, אנו צריכים להיות תמיד עם היד על הדופק במאזן בין ההוצאות להכנסות שלנו. אחת ההוצאות הקבועות הגדולות של העסק היא השכירות.
קרא עוד

למידע נוסף וייעוץ

השאירו פרטים