5 טיפים לחסכון בעלויות השכירות

25/09/2019

כבעלי עסקים, אנו צריכים להיות תמיד עם היד על הדופק במאזן בין ההוצאות להכנסות שלנו. אחת ההוצאות הקבועות הגדולות של העסק היא השכירות. ככל שנצליח לצמצם אותה, כך רווחיות העסק תעלה וסיכויי ההצלחה שלו יגדלו. אך כיצד ניתן לצמצם את ההוצאה ?הנה כמה טיפים.

  1. מעבר למשרד המותאם לעסק
    מעבר משרד הוא מהלך מורכב ושינוי משמעותי לעסק. די בעובדה זו, כדי להרתיע בעלי עסקים רבים מלבצע את המעבר, גם כשהחיסכון הכספי המגולם במעבר גבוה. לכן, חשוב לבוא למהלך בראש פתוח ולהיפרד מתפיסות והרגלים.
    עליך לבצע חשיבה מקדימה עמוקה, מהם המאפיינים שהכי חשובים לך במשרד ולדרג אותם. לדוגמא: עיצוב, נוף, נגישות, עלויות נמוכות, קרבה למוסדות מסוימים, קרבה לבעלי מקצוע מסוימים, הימצאות מסעדות בסביבה וכו'.
    לאחר שדירגת, צריך להתמקד בדברים החשובים ביותר ולשם לכוון. באופן טבעי לא ניתן למצוא משרד יוקרתי במיקום מצוין ובעלויות נמוכות. יחד עם זאת, כדי לקבל מראה מכובד, לא חייבים לשבת בקומת הפנטהאוז של מגדלי המשרדים המבוקשים ביותר בעיר. ניתן למצוא חלופה ראויה גם בחצי מחיר.
  2. תקורות השכירות מורכבות ממשתנים נוספים בנוסף לשכר הדירה
    מלבד שכר הדירה החודשי, ישנם גם עלויות נוספות. ביניהם: ארנונה, דמי ניהול, חנייה וכו'.
    גורם משמעותי נוסף, הוא היחס בין שטחי הברוטו (המגלמים בתוכם שטחים ציבוריים) לשטחי הנטו בבניין. בניתוח המיקום האופטימלי מבחינתך עליך לקחת בחשבון את כל המשתנים הללו ולערוך השוואה בין החלופות השונות תוך מתן משקל לכל אחד מהם.
  3. בדיקת חיובי הארנונה
    בצע בדיקה של חיובי הארנונה המשולמת. במקרים רבים החיובים נעשים ביתר, אנו מכירים מקרים רבים בהם עסקים פנו לעירייה והצליחו להפחית משמעותית את חיובי הארנונה (בשל חיוב בסיווג לא נכון, שטח גדול מדי וכו').
  4. הקטנת משרדי העסק לגודל המתאים, כי הגודל בהחלט קובע.
    תופעה שכיחה היא עסקים המשלמים שכ"ד, דמי ניהול וארנונה עבור שטחים גדולים מדי אשר אינם בשימוש. יש לבדוק האם באמת דרוש לך כל השטח המושכר.
    אפשר ורצוי להתייעץ באדריכל לצורך מקסום הפונקציונאליות של שטח המשרד.
    אם נותר לך זמן רב בחוזה, ניתן לבצע השכרת משנה ואם החוזה בפני סיום, ניתן לעבור לסביבת עבודה במשרד המתאים לצרכיך וכך ליצור חסכון בהוצאות.
  5. שכירות משותפת (וגר זאב עם כבש(
    זוהי דרך שכיחה אצל עורכי דין (אבל לא רק). שני משרדי עורכי דין שוכרים יחד משרד משותף וחולקים בהוצאות המשרד ,לרבות מזכירה. כך חוסכים גם בהוצאות המשרדיות וגם בשטח המשרד ודרכו בהוצאות שכר הדירה (חדר ישיבות משותף, עמדת המתנה משותפת, חדרי שירותים/מטבחון משותפים).

לסיכום, 

קיימות דרכים שונות על-מנת לחסוך בעלויות השכירות. הטיפ החשוב מכולם הינו – מצאו מומחה שאתם סומכים עליו ותנו לו לעזור לכם למצוא את הנכס הנכון עבורכם.

   *המאמר אינו תחליף לייעוץ פרטני.

למידע נוסף וייעוץ

השאירו פרטים